לפני שנתחיל, במשפט אחד: מה זה קידום אתרים? קידום אתרים, או בקיצור SEO, הוא אוסף של פעולות שנועדו לשפר את הדירוג של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש, בעיקר גוגל.
המטרה של קידום אתרים היא להפוך את האתר לנגיש יותר לגולשים שמחפשים מידע רלוונטי בתחום העיסוק של העסק. ככל שהאתר יהיה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך הוא יקבל יותר תנועה של גולשים, מה שעשוי להוביל לעלייה בלידים, במכירות, בשירותים או ביעדים עסקיים אחרים.
מה כולל שירות קידום אתרים?
קידום אתרים הוא תחום רחב הכולל מגוון רחב מאוד של פעולות, הן בתוך האתר עצמו (On-Page SEO) והן מחוץ לאתר – ברחבי האינטרנט (Off-Page SEO). שירות קידום אתרים כולל בין היתר, את הפעולות הבאות:
- אופטימיזציה של מבנה האתר: התאמה של מבנה האתר לקריטריונים של מנועי החיפוש, כגון מבנה URL, מבנה היררכי של הדפים, קישורים פנימיים ועוד.
- אופטימיזציה של התוכן: יצירת תוכן איכותי ומקורי שיענה על הצרכים של הגולשים וגם לאלגוריתם של מנועי החיפוש.
- בניית קישורים חיצוניים: הוצאת קישורים מאתרים אחרים, מה שמוביל לשיפור הדירוג של האתר במנועי החיפוש.
הדוגמאות האלו הם הצד הטכני של העבודה. שירות קידום איכותי ומקיף יכלול גם את הדברים הבאים:
- בניית אסטרטגיות קידום מותאמות אישית לעסק: זה כולל הכרה טובה של העסק והשירותים ו/או המוצרים שהוא מציע, ביצוע מחקר מילות מפתח, הכנת תכנית תוכן אסטרטגית ועוד.
- מעקב אחר ביצועי האתר בתוצאות החיפוש: כל הזמן להיות עם היד על הדופק, למדוד ולנתח את ההתקדמות של מיקום האתר בתוצאות החיפוש עבור הביטויים הרלוונטים לעסק.
- ניתוח נתוני תנועה לאתר: המידע שנאסף על תנועת האתר ב-Google Analytics, ב-Google Search Console ובכלים נוספים מספק ערך רב עבור מי שיודע להשתמש בהם.
- דו"ח SEO חודשי: שיתוף בעל העסק על הנעשה באתר, הסבר על נתוני התנועה האורגנית לאתר, כמות המרות שמקורן בתנועה האורגנית ועוד, סטטוס מיקומי מילות מפתח כולל השוואות לתקופות קודמות ועוד.
כיצד קידום אתרים יכול להועיל לעסקים?
שירות קידום אתרים יכול להועיל לעסק בכמה דרכים:
- הגדלת החשיפה של העסק: ככל שהאתר יהיה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך הוא יקבל יותר תנועה של גולשים.
- שיפור המכירות והשירותים: קידום אתרים יכול להוביל לעלייה במכירות, בשירותים או ביעדים עסקיים אחרים.
- בניית אמון וסמכות: קידום האתר יכול לסייע לעסקים לבנות אמון וסמכות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.
- הורדת עלויות הפרסום: קידום אתרים יכול להוביל לירידה בעלויות הפרסום, שכן העסק יקבל יותר תנועה של גולשים באופן אורגני.
האם קידום אתרים שווה את ההשקעה?
טוב, אנחנו מתעסקים בקידום אתרים אז אנחנו קצת משוחדים :). אבל ברצינות: קידום אתרים הוא השקעה שיכולה להניב תוצאות משמעותיות לעסקים. עלות קידום אתרים משתנה בהתאם לגודל האתר, לתחום העיסוק של העסק וליעדים העסקיים. עסקים בתחום תחרותי יותר יצטרכו כנראה השקעה גדולה יותר במאמצי ה-SEO של האתר שלהם על-מנת לבלוט בין שאר המתחרים. עם זאת, ההשקעה בקידום אתרים עשויה להניב תשואה גבוהה, שכן היא יכולה להוביל לעלייה במתעניינים חדשים וסופר-רלוונטים, גדילה במכירות, בשירותים או ביעדים עסקיים אחרים וכמובן חיזוק המוניטין והסמכות שלכם, וכל זה: לטווח הארוך!
טיפים לבחירת חברת קידום אתרים
בחירת חברת קידום אתרים היא החלטה חשובה, שכן היא יכולה להשפיע על הצלחת קידום האתר. לפני שבוחרים חברת קידום אתרים, מומלץ לבדוק את הדברים הבאים:
- ניסיון והמלצות: חשוב לבחור חברה בעלת ניסיון רב בתחום קידום אתרים. מומלץ לקבל המלצות מעסקים אחרים שנעזרו בשירותיה של החברה.
- מומחיות בתחום העיסוק של העסק: חשוב לבחור חברה בעלת מומחיות בתחום העיסוק של העסק. כך החברה תוכל להבין את הצרכים הספציפיים של העסק ולייצר אסטרטגיית קידום מותאמת אישית.
- גישה שקופה: חשוב לבחור חברה המציעה גישה שקופה לתהליך הקידום. כך ניתן לעקוב אחר ההתקדמות של האתר בתוצאות החיפוש ולבצע שינויים במידת הצורך.
לסיכום: קידום אתרים הוא כלי רב עוצמה שיכול לסייע לעסקים להגדיל את החשיפה, לשפר את המכירות ולהשיג את יעדי העסק שלכם. רוצים לשמוע עוד? בואו נדבר!