בפוסט הזה נדבר על 8 הטעויות הכי גדולות של מוכרים מתחילים ב-Etsy. הרבה אנשים פותחים חנות אטסי ורוצים לגדול, להביא תנועה ולמכור הרבה אבל פשוט לא רואים את התוצאות שהם מצפים לראות. לרוב הסיבה היא בגלל שהם עושים לפחות אחת מהטעויות האלו.
אין כמות מספיקה של מוצרים בחנות שלכם.
הרבה אנשים שמתחילים באטסי חושבים להעלות 20 מוצרים וזהו, לחכות שיפלו עליהם מכירות. אל תשכחו שאטסי הוא מנוע חיפוש. ככל שיהיו לכם יותר מוצרים בחנות כך גדל הסיכוי שגולש יגיע לחנות שלכם. כמה זה כמות מספיקה של מוצרים? תלוי בתחום ובתחרות אבל רצוי שיהיו לפחות 50 מוצרים בהתחלה. אם אתם יכולים יותר – מה טוב. כמובן שזו לא תורה מסיני, כי יש גם מקרים שבהם חנות עם רק 10 מוצרים יכולה להכניס הרבה כסף. כאשר יש לכם בחנות עשרות ואולי מאות מוצרים אתם תוכלו לגלות אילו מוצרים נמכרים יותר טוב וכך לדייק את החנות שלכם.
תמונות לא טובות מספיק.
התמונות הן חלק מאוד חשוב במכירה. ה-דבר שעליו מסתכלים הגולשים כשהם חושבים אם לקנות את המוצר שלכם זה התמונות שלכם. שימו לב לאיכות התמונות, עדיף לצלם ממצלמה טובה, ומספר וריאציות. אטסי נותנים מקום ל-10 תמונות לכל מוצר. לא חייבים למלא את כל ה-10 (זה יכול להיות אפילו מתיש לקונה) אבל מצד שני אל תשימו רק תמונה אחת או שתיים. בנוסף לתמונות של המוצר בעמוד המכירה, תוסיפו תמונות של הקופסה או המארז שאותו אתם שולחים. בכללי מומלץ להעלות 4-7 תמונות לכל מוצר. ככל שהתמונות יהיו יותר מוחשיות ומושכות כך אחוזי ההמרה יהיו יותר גבוהים.
לא מקדישים זמן למחקר מילות מפתח.
Marmalead הוא כלי מחקר מילות מפתח במיוחד לאטסי. בנוסף, תוודאו שמילות המפתח שלכם בכותרת, בתיאור ובתגים הן רלוונטיות. זה מאוד חשוב שיהיו רלוונטיות למוצר שאתם מוכרים. אם מגיעים למוצר שלכם הרבה גולשים שחיפשו X אבל מצאו Y ואותם גולשים ידפדפו הלאה, כנראה שאטסי לא יאהבו את זה. מן הסתם שתהיה לזה השפעה בדירוג שלכם באטסי. אז שמרו על רלוונטיות.
לא משתמשים בכלים שאטסי נותנת לכם.
תקראו את Etsy Handbook – המדריך הרשמי של אטסי כדי להבין איך בכלל המערכת הזאת שנקראת Etsy פועלת ואיך תוכלו למשוך תנועה ועניין לחנות שלכם. בנוסף מומלץ לנסות קידום ממומן באטסי (Etsy promoted listings). זה יכול להיות אפילו בסכומים של 2$ או 5$ ביום, כדי לראות סטטיסטיקות ולקבל תובנות בהתאם. בנוסף, זה מראה לאטסי שאתם חנות רצינית שמשקיעה כסף ומאמינה במוצרים שלה.
לא משקיעים במידע בתיאור המוצר שלכם.
תשקיעו בתיאור המוצר, ספרו על המוצר שלכם במילים פשוטות ובהירות כל מה שהגולש עשוי לשאול את עצמו על המוצר. אל תשאירו מקום לספקות לגבי המוצר. גם אם התמונות מוצר שלכם מדהימות אבל לא פירטתם מספיק על המוצר בתיאור, ייתכן שתאבדו הרבה לקוחות פוטנציאלים וחבל. אילו פרטים לכתוב על המוצר? חומרים, אופן הכנה, גימור, שימושים, למי הוא מתאים, גודל, וכו'.
לא מחדשים מוצרים מספיק.
צריך לחדש מוצרים כל כמה ימים.
להעלות מוצרים חדשים באופן שוטף.
גם אם זה אחת לשבוע או אחת לשבועיים – מומלץ להעלות מוצרים חדשים באופן קבוע לחנות שלכם. זה אומר לאטסי שאתם פעילים ורציניים. אטסי אוהבים מוכרים פעילים – כאלו שמתחזקים את החנות ומעלים מוצרים על בסיס קבוע. כך אטסי יודעים שאתם מוכרים רציניים ומדרג אתכם בראש תוצאות החיפוש.
לא מביאים תנועה מחוץ לאטסי.
תביאו תנועת גולשים לחנות שלכם באטסי מחוץ לאטסי. זה כולל פעילות שוטפת ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ופינטרסט. גם כאן – הפעילות צריכה להיות על בסיס קבוע. תעלו תמונות מושכות עם תיאורים והאשטגים כל כמה ימים. לפעילות קבועה ברשתות יש מספר יתרונות ובינהם קידום אורגני ברשתות ושימור מערכת היחסים בינכם לבים העוקבים. אם יש לכם כמויות גדולות של מוצרים ואתם רוצים להיות יותר יעילים בעניין הזה, תנסו את TailWind – כלי לתיזמון אוטומטי של פוסטים ברשתות. זה אומר לשבת על זה פעם אחת בתחילת החודש ולהגדיר פוסטים שיעלו אטומטית כל כמה ימים למשך כל החודש.
לסיכום, אטסי פתחה בפנינו עולם שלם של הזדמנויות. קהל גדול של אנשים (בעיקר נשים מארה"ב, אך לא רק) שאוהבים מוצרים מיוחדים בעבודת יד. על מנת שהחנות תצליח חשוב להתמיד וכל הזמן להשתפר.
בהצלחה!