התנועה האורגנית לאתרים מחיפוש בגוגל מושפעת מהרבה גורמים. אחד מהם הוא פשוט כמות החיפושים עצמה. יש תקופות בשנה שמאופיינות בירידה בכמות החיפושים. אחת מהתקופות האלו היא חודש אוגוסט. בחודש זה אנשים נוטים לקחת חופשות ופחות להתעסק בדברים שקשורים לעבודה. לכן בכל אוגוסט (שנה אחר שנה) אנו רואים מאפיין מיוחד של ירידה בתנועה האורגנית בהרבה אתרים. לכן, גם אתם אתם מדורגים היטב בביטויים טובים, אל תתפלאו שבחודש זה יש ירידה בביצועים. זה פשוט קשור לעובדה שמחפשים אתכם פחות.
דוגמאות אמיתיות לירידה בכניסות מחיפוש אורגני בגוגל
אתר בתחום הקורסים המקוונים. ירידה של יותר מ-7% בביקורים באוגוסט לעומת יולי:
אתר של מנתח פלסטי. ירידה של 10% באוגוסט בהשוואה ליולי:
אתר נוסף בתחום הניתוחים הפלסטיים. ירידה של 25% באוגוסט בהשוואה ליולי:
אתר נוסף בעולמות הבנייה והאדריכלות שבו הייתה ירידה של 16% בכמות הביקורים האורגניים באוגוסט בהשוואה לחודש הקודם:
והרשימה נמשכת ונמשכת. אז מטרת הפוסט הזה היא בעיקר להרגיע אתכם ולהראות לכם שאם גם אתם חוויתם ירידה בביצועי האתר באוגוסט – אתם ממש לא לבד. זוהי תופעה ידועה.
בתחומים של פנאי ובילוי דווקא רואים עליות בביצועים וזאת הודות לעלייה בחיפושים בתחומים אלו בזמן החופשות באוגוסט.